pondělí 26. března 2018

Cizrnovo-rajčatová omáčka

Cizrnovo-rajčatová omáčka na špagety
 
 
Úkol zněl jasně! Špagety s bezmasou omáčkou... Otevřela jsem špajz a říkala jsem si, že bych do omáčky zapracovala nějaké luštěniny, a tak jsem hledala červené fazole, ale ty už nebyly. Řada tedy padla na cizrnu. Pak už to šlo ráz na ráz. Opět oběd, který je hotový do půl hodiny. Spokojenost vládla na všech frontách - děti měly špagety a já do nich nenásilně dostala velkou porci luštěnin a ještě jsem stihla spoustu jiných úkolů. :)

1 malá cibule
1 plechovka cizrny
2 plechovky drcených rajčat
kousek cukety
olej
sůl
pepř
koření vege rajčátka (buď vynechte nebo dejte nějaké své oblíbené koření italského typu)
oregano
česnek
cukr

Vždycky když vařím k těstovinám omáčku, přidávám do ní právě vodu z těstovin, kterou se omáčka rozředí a zároveň zahustí. Je to fígl šéfkuchařů a je geniální, protože nám odbyde pár kousků špinavého nádobí, ale hlavně se nemusíme zdržovat provařením mouky.

Cibulku si oloupejte a nakrájejte najemno. V hrnci či pánvi si rozehřejte trochu oleje a cibulku na něm orestujte dozlatova. V sekáčku si nasekejte cuketu a přidejte ji na pánev. Společně orestujte.
Cizrnu slejte a rozmixujte na kaši. Můžete do ní přidat trochu rajčat z plechovky, aby se nelepila a opravdu se rozmixovala do hladka.
Na pánev přidejte rozmixovanou cizrnu, rajčata, bylinky a koření a důkladně promíchejte. Potom přidejte dostatečné množství vody ze skoro uvařených těstovin, aby byla omáčka akorát tak hustá, jak máte rádi. Nechte společně provařit. Pokud je omáčka hodně kyselá, můžete přidat trochu cukru.
Ke konci prolisujte stroužek či dva česneku.

Servírujte se špagetami či jinými těstovinami.

Doba přípravy: 30 minut
Počet porcí: 6-8

1 komentář:

  1. Musím teda přiznat, že cizrnu mám taky fakt hodně ráda. :) Jako je to pro mě taková univerzální luštěnina nebo co to je? Ostatně ono jsem ji taky teda objevila poměrně nedávno. V tomhle ohledu mě štve, že tu není více appek na to, které by třeba propagovaly méně známé potraviny. Přitom vývoj mobilní aplikace na míru podobného střihu by nemusel stál zase tolik peněz.

    OdpovědětVymazat