pondělí 21. srpna 2017

Karbanátky s cuketou

Karbanátky s cuketou


Lepší karbanátky jsem nejedla a to se teda nechci nějak chválit. Ale potom, co jsem vyzkoušela bramboráky z cukety, říkala jsem si, že by i karbanátky by mohly získat šťavnatost a zároveň křehkost. Smažila jsem je na směsi sádla, přepuštěného másla a oleje. Jednou jsem v nějakém televizním pořadu o vaření zaslechla, že je to roky ověřená krajová vychytávka. A jídlo smažené v tomto triu má nezapomenutelnou chuť a je to vážně tak, takže kdo nezná, určitě to vyzkoušejte. :)


500g mletého masa ( melu si ho sama doma a většinou míchám půl napůl vepřové a hovězí)
300g cukety bez jadřinců
2 lžíce jemných vloček
1 malá cibule
1-2 stroužky česneku
koření baby grill (můžete zvolit podle chuti nebo vynechat)
kmín (nemusí být)
sůl
pepř

V první řadě si nastrouhejte cuketu na jemném struhadle. Za mě to teda dělá robot. :D Cuketu posolte a nahrňte jí na stranu misky. Postavte šikmo a nechte jí takzvaně vypotit, aby pustila šťávu. Tu pak slijte, třeba do polévky.
K cuketě přidejte maso, najemno nakrájenou cibulku, prolisovaný česnek, koření a vločky. Ty ještě promnu mezi prsty, aby byly ještě jemnější. Vše pěkně rukou smíchejte a nechte cca 15 minut odpočinout, aby se vločky napily.
Ze vzniklé směsi vytvořte karbanátky o stejné velikosti. Buď je můžete osmažit na pánvi nebo péct v troubě na pečícím papíře, při zhruba 200°C dozlatova, čímž budou mnohem zdravější.
Servírujte je s brambory na loupačku nebo bramborovou kaší a okurkovým nebo rajčatovým salátem.

Doba přípravy: 30 minut
Počet porcí: 3-4




Žádné komentáře:

Okomentovat