neděle 29. října 2017

Podzimní polévka

Podzimní polévka 
z dýně a cukety s praženými slunečnicovými semínky a uzenou paprikou


Dnes jsem si stoupla do kuchyně a řekla si, že když je dnes tak typicky podzimní počasí, že musím, prostě musím vytvořit něco na blog. Že od té doby, co jsem nastoupila do práce to jde s mým vařením, focením a rozvíjením blogu dost z kopce. A jelikož nám k obědu chyběla jen ta polévka... vkládám právě ji. :)

1 malá cibule
1 větší stroužek česneku
100g cukety
180g dýně hokaido
1 lžíce jemných ovesných vloček
trocha smetany ( 12% )
sůl
pepř
olej
(máslo)
(sušený zázvor)
zakysaná smetana k servírování

semínková dekorace
slunečnicová semínka
uzená paprika
kapka oleje
sůl

V první řadě očistěte zeleninu. Cibuli, česnek a cuketu oloupejte. Cuketu a dýni zbavte semínek. Cibuli s česnekem nakrájejte na jemno, dýni a cuketu na větší kostky.
V hrnci rozpalte trochu oleje asi tak lžičku, přihoďte nakrájenou cibuli s česnekem a restujte dozlatova. Pak přidejte pokrájenou cuketu, dýni, vločky a ještě vše chvíli restujte. Podlijte cca 4 dcl vody, osolte, opepřete, přiklopte pokličkou a vařte doměkka.
Pokud chcete polévce přidat na zvláštnosti, zkuste přidat trochu sušeného zázvoru.
Když je vše měkké, rozmixujte obsah hrnce na jemno, já používám tyčový mixér.
Na zjemnění přilijte trochu smetany, já použila asi tak 40 ml, ale záleží na vaší chuti. A pokud nedržíte štíhlou linii, můžete na úplný závěr přidat oříšek másla, tím polévka získá na hustotě, ale hlavně na chuti. Máslo nechte jen rozpustit, už nevařte.

Na semínkovou dekoraci...
na pánvi si rozpalte kapku oleje, přidejte semínka a míchejte, dokud nebudou semínka zlatavá. Pak přidejte špetku soli a uzené papriky. Důkladně rozmíchejte a stáhněte z plamene. Hotovo.

K servírování použijte noček ze zakysané smetany, restovaná semínka a můžete přidat i něco zeleného pro oko.
Dobrou chuť! :)


Počet porcí: 2
Doba přípravy: 30 minut


1 komentář:

  1. Na dýňovku se chystám tenhle víkend. Přišlo mi vybavení na vaření v přírodě, tak ji chci zkusit udělat venku na ohni. Kdysi jsem to zkoušel, ale moc to nedopadlo. Teď jsem přeci jen o něco zkušenější, tak věřím, že to dopadne. :) Osobně rád vařím právě na otevřeném ohni, který jídlo pěkně zakouří. :)

    OdpovědětVymazat