úterý 30. srpna 2016

Rybíz á la brusinky

Rybíz á la brusinky
 
 
 
Ochutnala jsem vloni a učarovaly mě. Ke svíčkové nebo ke zvěřinovému guláši je to balada. Sama jsem nevěděla jak do toho, tak jsem hledala recepty na internetu. Našla jsem různé, s octem, bez koření, bez rumu, tak jsem si vzala od každého něco. Jaké budou se ukáže až v zimě. :)


1 kg opraného červeného rybízu
500g cukru
1 PL sušené citronové kůry
1 PL vanilkového cukru s bourbon vanilkou
1 KL mleté skořice
2 hvězdičky badyánu
2 rozdrcené hřebíčky
5 lžic citronové šťávy
6 lžic rumu

Postup je velmi jednoduchý a rychlý. Do hrnce dejte všechny suroviny, kromě rumu a vařte asi 15 minut. Občas promíchejte. Sesbírejte vytvořenou pěnu a vmíchejte rum. Ještě horké plňte do předem připravených, umytých skleniček. Otřete případné kápnutí vedle, aby byl závit čistý, zavíčkujte, dobře utáhněte a otočte dnem vzhůru. Nechte zcela vychladnout a je hotovo.

Tip: Výborné ke grilovanému hermelínu, do omáček jako je svíčková nebo divočina.
Doba přípravy 30 minut.
Cca 6 skleniček od přesnídávky.

Žádné komentáře:

Okomentovat