úterý 26. dubna 2016

Mřížkové řezy

Mřížkové řezy
 
 
Tento recept jsem si opsala před pár lety od babičky mého manžela. Těsto je takové hodně tuhé, jako třené. Péct ''mřížák'' se mi nikdy moc nechce, přece jen je to pracné, například oproti bábovce. Ale zas to není nic tak hrozného a ta trocha námahy za to stojí. Tak směle do toho! :)
Suroviny
500g polohrubé mouky (já dala 250g špaldové hladké a 250g klasické polohrubé a šlo to krásně)
160g másla
200g cukru ( dala jsem třtinový)
2 vejce
1 prášek do pečiva
5-6 lžic mléka
2 skleničky (od přesnídávky) rybízové marmelády nebo domácích povidel - na potření
volitelné
  • citrónová šťáva
  • rum
Já dala 5 lžic mléka, 1 lžíci citronové šťávy a 1 lžíci rumu


Máslo, cukr a vejce ušlehejte. Postupně přidejte půlku mouky a mléko. Do zbytku mouky promíchejte prášek do pečiva. Teď přendejte šlehací metly za hnětací. Pokud nemáte, přendejte těsto na vál a propracujte se zbytkem surovin. Pokud metly máte, pokračujte v mísení mouky a zbytku surovin . Robot udělá práci za Vás. Hotové těsto je hutné, mírně lepkavé, ale dobře se s ním pracuje. 2/3 těsta rozetřete na plech vyložený pečícím papírem.  Nejlépe to jde mokrýma rukama. Těsto pomažte marmeládou. Ze zbytku těsta vytvořte na vále mřížky, podsypávejte polohrubou moukou. Pokud Vám zbyde těsto, můžete vykrájet ornamenty do mřížek.
Pečte na 170°C asi 35 minut. Řezy by měly být zlatavé.

Doba přípravy 1 hodina
Velikost plechu 39X29cm

 

Žádné komentáře:

Okomentovat