sobota 26. března 2016

Sváteční pečené kuře plněné nádivkou s medvědím česnekem

Sváteční pečené kuře plněné nádivkou s medvědím česnekem


 
Nádivku jsem dělala snad poprvé, v dětství mi nechutnala a nějak jsem jí ani nevyhledávala. Nechala jsem se inspirovat jedním receptem z televize, jen místo špenátu jsem použila čerstvý medvědí česnek. Takže pokud nemáte možnost nasbírat si medvěda, kupte listový špenát. Měla jsem políčeno i na kopřivy, ale ty u nás ještě nerostou...

 
Suroviny na nádivku
2 rohlíky
50g medvědího česneku
100 ml mléka
120g másla
2 vejce
sůl
pepř
hrstka listové petržele
 
V pánvi rozehřejte máslo a opečte na něm rohlíky, pokrájené na kostky, do zlatova. Oddělte bílky od žloutků a z bílků vyšlehejte sníh. V misce rozšlehejte žloutky, přidejte k nim opečené rohlíky, nasekaný česnek a petržel, sůl, pepř, mléko a promíchejte. Pak ve dvou krocích zapracujte bílky.
 
 
 
 
Na kuře
kuře
sůl
ztuhlé máslo
med
 
Kuře osolte. Ze silného plátku másla udělejte 4 trojúhelníčky. Do každého prsa udělejte dva zářezy, osolte a prošpikujte máslem. Pomocí kuchyňské jehly sepněte kuřeti kůži u krku, aby z něj nevytékala nádivka. Naplňte nádivkou a spojte i kůži ve spodní části. Můžete k sobě svázat nožičky. Přiklopte a pečte ve vyhřáté troubě na 180°C, asi za půl hodiny snižte na 165°C a pečte dvě hodiny. Asi 20 minut před koncem odklopte víko a pomažte kuře medem. Pečte odkryté na barvu, můžete přidat na stupních.
Servírujte s vařenými brambory.
 
Tip: Pokud budete do nádivky dávat špenát, přidejte čerstvý česnek.
Doba přípravy 3h
Počet porcí 4-5
 
 



Žádné komentáře:

Okomentovat