úterý 28. června 2016

Honzovy buchty ze špaldové mouky plněné povidly

Honzovy buchty ze špaldové mouky plněné povidly

 
Na honzovy buchty je řada receptů. Já před časem narazila na tento, jen jsem ho upravila a dala špaldovou mouku a třtinový cukr. Pokud tyto věci doma nevedete, klidně dejte obyčejnou mouku a bílý cukr. Pro ostatní je to důkaz, že to funguje. Typů špaldové mouky je taky celá řada. Já beru špaldu přímo z mlýna, takže vás nemohu odkázat na výrobce ani na typ. Jen že jsem buchty pekla z hladké špaldové mouky.
 


 
Na těsto
42g droždí (1 kostka nebo 2 balíčky sušeného)
1dcl oleje
100g třtinového cukru
500g hladké špaldové mouky (nebo klasické)
2 žloutky
250 ml vlažného mléka
sůl
Na naplnění
povidla
Na vymazání pekáče a pomazání buchet
125g másla
moučkový cukr dle potřeby



 
Do větší mísy nasypte mouku, vyhlubte do ní důlek, ve kterém necháme vykynout kvásek- mléko, droždí, cukr- zamíchejte. Okraje mouky osolte. Po vykynutí kvásku postupně přidejte ostatní suroviny a vypracujte hladké těsto. Já používám ručního robota s hnětacími metlami. Nechte asi hodinu kynout na teplém místě přikryté utěrkou. Během kynutí asi 2x prohněťte. Já na to teda většinou zapomenu. Připravte si větší pekáč, který vymažte máslem. Těsto vyndejte na pomoučněný vál a vyválejte na placku a rozkrájejte na stejně velké díly. Plňte náplní. Skládejte do pekáče těsně vedle sebe, nechte ještě 10 minut kynout. Rozpusťte máslo a buchty pomažte. Pečte na 180°C zhruba 22 minut. Ještě horké potřete zbytkem másla a pocukrujte moučkovým cukrem.
 
Tip: Při posledním mazání přidejte do másla lžíci rumu.
 
Doba přípravy 1h 45 minut
Počet porcí cca 16 buchet

Žádné komentáře:

Okomentovat