čtvrtek 7. dubna 2016

Domácí bujón - vývar

Domácí bujón - vývar
 

Vývar... Základ většiny mých receptů. Vývar jsem začala vařit v dvoulitrovém hrnci. Teď mi pomalu nestačí ten největší co mám. Vždy si dojdu do řeznictví a nakoupím různé kosti. Vepřové, hovězí, morkové, křížové, oháňku,... Když vykostím kuře, přihodím i ty kuřecí, mám ráda smíšený vývar. K tomu hodně kořenové zeleniny, cibule, česneku a koření. Pak ho nechám na jedničku i 12 hodin táhnout na sporáku. Možná se vám bude zdát, že je to zbytečně dlouho, že to stačí v papiňáku... Pche, tenhle vývar má duši! :)



Suroviny
kosti všeho druhu s poctivou vrstvou masa
kořenová zelenina
cibule
česnek
můžou být i různé košťály
natě bylinek
bobkový list
nové koření
celý pepř

Nemusí být vše, co je v surovinách. Prostě dejte to, co máte doma. Kořenovou zeleninu důkladně omyjte a vydrbejte kartáčkem, neloupejte. To samé platí i o cibuli a česneku, ale bacha na to, pod slupkou bývá plíseň, takže cibuli i česnek většinou raději loupu. Zalejte studenou vodou, aby bylo vše ponořené a zprudka přiveďte k varu. Nechte maso zatáhnout. Vodu slijte. Já jí dávám pejskům. :) Zalijte znovu studenou vodou a sporák zapněte na nejnižší stupeň. Nechte táhnout několik hodin. Na takto nízký stupeň aspoň 6-8h, ale jak jsem psala výše... Klidně déle! Hotový vývar přeceďte a oberte maso.
Pokud chcete bujon, nechte přecezený vývar zredukovat. Nalijte do tvořítek na led a zamrazte. Tak máte zajištěnou zásobu domácího bujonu na další vaření.

Žádné komentáře:

Okomentovat