pondělí 21. března 2016

Frankfurtská polévka

Frankfurtská polévka
 


Polévku jsem obohatila o mrkev a brambory, aby to nebyla jen voda s moukou a párkem. Nevím proč, ale naše děti jí milují, i když doma jsem jí vařila poprvé. No jo, hlídání je potřeba a občas i já musím zamhouřit oko. A když se doma vyskytly párky, řekla jsem si, že jim jí tedy uvařím, samozřejmě ve své verzi. Prvně pryč z talíře byl párek, a až pak ten zbytek... :)

 
Suroviny
4 brambory
4 tenké párky ( že by frankfurtské? je to fuk)
2 mrkve
1 cibule
1 litr vývaru
100 ml mléka
2 lžíce mouky ( já dala jáhlovou)
1 lžička kmínu
1 lžíce sladké papriky
3 lžíce oleje
sůl
pepř
sušený česnek
majoránka
čerstvá petrželka
 
Oloupejte brambory, mrkev a cibuli. Brambory nakrájejte na kostky, mrkev nastrouhejte nahrubo a cibuli nakrájejte najemno. V hrnci rozpalte olej a orestujte na něm cibulku, pozvolna asi 15 minut. Přisypte papriku, nechte zavonět a zalejte vývarem. Přidejte brambory, kmín, sůl, pepř a vařte dokud nebudou brambory poloměkké. Pak přidejte mrkev a párek na kolečka. Rozmíchejte mouku v mléce, aby  jste tam neměli hrudky a za stálého míchání přilévejte do polévky, kterou jste přivedli k varu. Nechte dovařit, dokud nebudou brambory měkké. Dochuťte česnekem a majoránkou. Pokud máte čerstvou petrželku, určitě se jí nebojte přidat. Hotovo, dobrou chuť. :)
 
Počet porcí 4-6
Doba přípravy 35 minut
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat